About Me Order Site Map Movie

Thursday 22 January 2015

Whatsapp Hadir Dengan Versi Web


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum

Sebelum membaca entry terbaru shahril, Boleh tolong shahril sekejap tak ? klik semua iklan dekat sidebar belah kanan tu .. Lepas klik komen yaa . Nanti shahril klik iklan korang balik . Boleh tak ni ?? Kalau boleh terima kasih yee . Ni bukan saje2 nak dapat income tau, ni Untuk tabung belajar shahril . This year insyaAllah dapat masuk UNIVESITI :) Doa-doakan ea..

Alhamdulillah . masih diberi peluang untuk mengupdate blog . jom baca entry yang seterusnya !

Assalamualaikum

Whatsapp Hadir Dengan Versi Web


Whatsapp hadir dengan versi web secara rasminya telah diperkenalkan hari ini, sekaligus membolehkan pngguna untuk masuk atau log in 

perkhidmatan whatsapp hanya dengan menggunakan komputer anda. 

Hoho.. hebat kan. Kalau dulu anda hanya boleh berchatting dalam whatsapp menggunakan smartphone, hari ini, anda juga boleh berchatting dengan skrin yang lebih besar iaitu mengunakan komputer anda sendiri.

Tambahan lagi, Whatsapp Web ini hanya memerlukan pengguna mengimbas kod QR yang dipaparkan menggunakan aplikasi whatsapp di peranti mudah alih anda. Namun, buat masa ini whatsaap web hanya menyokong aplikasi Blackberry, Android dan juga Window phone. Jadi yang untuk pengguna IOS tidak boleh digunakan, menurut pihak Whatsapp, ini kerana had yang telah ditetapkan oleh pihak Apple pada platform mereka.

Whatsapp Hadir Dengan Versi Web



Whatsapp Hadir Dengan Versi Web



Apa yang anda patut lakukan untuk menggunakan perkhidmatan Whatsapp Web ini adalah, anda perlu update aplikasi Whatsapp yang terkini, di mana pihak whatsapp telah pun menambah menu terbaru pada aplikasi ini. 

Bila anda mengakses menu itu, ia akan membuka satu aplikasi kamera untuk mengimbas kod QR yang dipaparkan pada pelayar web.

Untuk ketahui lanjut, sila baca di ruang ini - memudahkan anda menggunakan whatsapp pada komputer.



~ Kadang-Kadang Allah Hilangkan Sekejap Matahari Kemudian Dia Datangkan Pula Guruh Dan Kilat , Puas Kita Mencari Dimana Matahari , Rupa-Rupanya Allah Ingin Menghadiahkan Kita Pelangi Yang Indah ~

ORIGINAL MUHAMMAD SHAHRIL® █║▌│█│║▌║││█║▌║▌║ Verified Official by Blogspot

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Pandangan Dan Komen Anda . Shahril Akan Memperbetulkan Apa Yang Kurang . :) Lepas komen Jangan Lupa Share Artikel Dan Follow Blog Shahril !

Copyright © 2012-2020 All Rights Reserved By Muhammad Shahril