About Me Order Site Map Movie

Tuesday 13 January 2015

Penyiasat Menggigil Mendengar Rakaman Suara Pesawat QZ8501


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum

Sebelum membaca entry terbaru shahril, Boleh tolong shahril sekejap tak ? klik semua iklan dekat sidebar belah kanan tu .. Lepas klik komen yaa . Nanti shahril klik iklan korang balik . Boleh tak ni ?? Kalau boleh terima kasih yee . Ni bukan saje2 nak dapat income tau, ni Untuk tabung belajar shahril . This year insyaAllah dapat masuk UNIVESITI :) Doa-doakan ea..

Alhamdulillah . di tengahari yang mulia ini, masih diberi kesempatan untuk mengupdate blog ! jom baca entry shahril :)



Pangkalan Bun: “Mendengar rakaman dari kotak hitam pesawat bukan hal yang mudah seperti mendengar muzik atau perbincangan biasa. Penyiasat Jawatankuasa Keselamatan Pengangkutan Nasional Indonesia (KNKT) memerlukan mental yang kuat untuk melakukannya,” akui penyiasat KNKT, Nurcahyo Utomo.

Menurutnya, pihaknya mendengar detik terakhir sebelum mangsa menemui ajal.

“Itu bukan mudah dan amat mengganggu jiwa,” katanya.

Katanya, kali ini perasaan itu bertambah apabila perlu mendengar percakapan juruterbang AirAsia Indonesia QZ8501 berikutan Indriyanto adalah seniornya dan arwah yang mengajarnya untuk terbang.

“Ini tugas yang sangat berat meskipun sudah terbabit dalam kerja ini sejak tahun 1997. Dia yang mengajar saya untuk terbang dan tidak dapat dibayangkan, saya harus mendengar percakapan terakhir dia,” katanya.

Pengalaman mendengar rakaman kotak hitam bukan saja mengganggu dirinya, malah sering diungkapkan penyiasat lain yang mengalami gangguan sebaik mendengar suara dalam kotak hitam itu.

SUMBER: KAMERAMEDIA

~ Kadang-Kadang Allah Hilangkan Sekejap Matahari Kemudian Dia Datangkan Pula Guruh Dan Kilat , Puas Kita Mencari Dimana Matahari , Rupa-Rupanya Allah Ingin Menghadiahkan Kita Pelangi Yang Indah ~

ORIGINAL MUHAMMAD SHAHRIL® █║▌│█│║▌║││█║▌║▌║ Verified Official by Blogspot

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Pandangan Dan Komen Anda . Shahril Akan Memperbetulkan Apa Yang Kurang . :) Lepas komen Jangan Lupa Share Artikel Dan Follow Blog Shahril !

Copyright © 2012-2020 All Rights Reserved By Muhammad Shahril