About Me Order Site Map Movie

Saturday 31 January 2015

Caliph Buskers Tertekan Popular Mendadak


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum

Alhamdulillah . masih diberi kesempatan untuk mengupdate blog . Jom baca entry yang seterusnya !


Kumpulan muzik orang kurang upaya (OKU) cacat penglihatan, Caliph Buskers me­ngakui tertekan dengan populariti mendadak yang mereka kecapi selepas muncul juara Persembahan Terbaik dalam Anugerah Juara Lagu ke-29 (AJL29) baru-baru ini. 

Vokalisnya, Khairul Azmi Mohd. Saat, menjadi popular secara mendadak juga boleh menyebabkan mereka agak keliru dan mengalami sedikit tertekan kerana perlu sentiasa membuat persembahan yang terbaik. 

“Ya memang seronok apabila dikenali tetapi terlalu mendadak, sampai kami tidak tahu hendak bermula dari mana. 

“Memang ada tekanan kerana apabila orang sudah kenal, kami kenalah buat persembahan yang lebih bagus,” katanya ketika ditemui dalam program Busking Amal dan Majlis Kesyukuran di Mat Periuk Cafe di sini, semalam. 

Persembahan khas itu dianjurkan oleh Pemuda UMNO Bahagian Ipoh Barat dengan kerjasama Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan (YBUDR) dan Kelab Busker Belia Malaysia (MUBC). 

Sepanjang persembahan, kumpulan tersebut mendendangkan lima buah lagu dan lagu yang mereka nyanyikan semasa AJL29, Romancinta paling mendapat perhatian kira-kira 500 penonton yang hadir. 

Sementara itu, pegawai YBUDR, Abdul Salim Putra Ahmad Shibi berkata, majlis kesyukuran turut diadakan sempena kejayaan kumpulan tersebut muncul pemenang Persembahan Terbaik AJL29. 

Menurutnya, selain berhibur, penonton turut menghulurkan derma untuk membantu golongan yang memerlukan. 

“Hasil kutipan derma dalam majlis tersebut akan disalurkan kepada golongan yang memerlukan menerusi YBUDR,” katanya. 




~ Kadang-Kadang Allah Hilangkan Sekejap Matahari Kemudian Dia Datangkan Pula Guruh Dan Kilat , Puas Kita Mencari Dimana Matahari , Rupa-Rupanya Allah Ingin Menghadiahkan Kita Pelangi Yang Indah ~

ORIGINAL MUHAMMAD SHAHRIL® █║▌│█│║▌║││█║▌║▌║ Verified Official by Blogspot

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Pandangan Dan Komen Anda . Shahril Akan Memperbetulkan Apa Yang Kurang . :) Lepas komen Jangan Lupa Share Artikel Dan Follow Blog Shahril !

Copyright © 2012-2020 All Rights Reserved By Muhammad Shahril