About Me Order Site Map Movie

Tuesday 18 December 2012

CARA TINGKATKAN TRAFFIC BLOG ANDA DENGAN MUDAH DAN BERKESAN


بسم الله الرحمن الرحيم





Tahukah anda cara mudah dan berkesan tingkatakan traffic blog !

Anda sudah memiliki blog, tetapi adakah blog anda dilawati oleh ramai pengunjung. Sudahkah anda semak dalam satu hari berapa ramai pengunjung yang melawati blog anda. Tanpa pengunjung coretan, tulisan, perkongsian atau bisnes online anda tidak ada siapa yang tahu. Akhirnya anda akan menjadi lemah, hampa dan meninggalkan blog tersebut sepi. Kalau kita lihat berapa banyak web yang dulu ada sekarang dah tiada. Jadi macam mana cara cepat tingkatkan traffic untuk blog anda. Salah satu adalah dengan membuat backlinks.

Apa itu backlinks ?

Bahasa mudah backlinks ialah link web atau blog anda yang terdapat di laman web atau blog orang lain. Semakin banyak link anda di laman-laman web lain, peluang untuk mendapat traffic adalah tinggi. Ini adalah salah satu teknik yang masih diguna pakai oleh ramai orang dan yang paling penting Google melihat benda ini sebagai salah satu kaedah untuk PageRank Algorithm.

Cara nak buat backlinks ?

Gunakan kaedah blogwalking, apa tu? Macam mana anda sampai ke sini, tu tandanya anda sudah berjalan-jalan ke blog saya. Rajin-rajin le melawat blog orang lain dan tinggalkan jejak disana. Sekiranya ada ruang komen, tinggalkanlah komen-komen disana. Jangan lupa URL web/blog anda di catit disana. Atau anda boleh membuat pertukaran Links (Link Exchange) dengan web/blog rakan-rakan anda, atau hubungi admin web/blog tersebut yang menawarkan Link Exchange. Mungkin anda ada perasan web/blog yang mempunyai section “Blogroll”, “Links”, “Friends” atau “Friend Networks”. Ha tu le salah satu kaedah backlinks yang boleh tingkatkan dengan cepat traffic blog anda.




KaDaNg-KaDaNg Allah HiLaNgkAn SeKeJaP MaTaHaRi KeMuDiAn DiA dAtAnGkAn PuLa GuRuH dAn KiLaT,PuAs KiTa MeNcArI Di MaNa MaTaHaRi,RuPa-RuPaNyA Allah InGiN MeNgHaDiAhKaN kItA PeLaNgI yAnG iNdAh ~

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Pandangan Dan Komen Anda . Shahril Akan Memperbetulkan Apa Yang Kurang . :) Lepas komen Jangan Lupa Share Artikel Dan Follow Blog Shahril !

Copyright © 2012-2020 All Rights Reserved By Muhammad Shahril