About Me Order Site Map Movie

Thursday 11 February 2016

Jersi Rasmi PQPTRW 2016


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum









Pasukan Pamoga Qu Puteh The Red Warriors (PQPTRW) petang ini melancarkan lima jersi rasmi yang akan digunakan pada musim 2016.

Jersi yang direka khas dengan ciri-ciri kesihatan - seperti dijelaskan Penasihat Kehormat Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Datuk Seri Dr Hasmiza Othman - itu digayakan di depan penyokong mereka dalam majlis di Kelantan Trade Centre, Kota Bharu sebentar tadi.

Rekaan jersi baru tersebut termasuk edisi penjaga gol yang dikenali sebagai Supra Player, Millenia dan Mantera.

Terdahulu, Hasmiza yang juga penaja utama pasukan Kelantan untuk dua musim mulai tahun ini, turut menggayakan jersi PQPTRW berwarna merah jambu kepada peminat di laman Instagram beliau.

Hasmiza dilaporkan berkata, benang direka khas untuk jersi itu dihasilkan di tiga negara iaitu China, Thailand dan Vietnam menggunakan teknologi terkini.

Malah menurut beliau, jersi dengan jenama DVS itu mempunyai fungsi membakar lemak dan memutihkan kulit pemakainya.

Bagaimanapun Kelantan tetap mengekalkan warna tradisi mereka iaitu merah-putih ditambah dengan warna pilihan Hasmiza iaitu kombinasi merah jambu dan putih yang akan dipakai untuk perlawanan di tempat sendiri.

Selain itu, jersi berwarna merah jambu-hitam dan putih akan dipakai untuk menghadapi perlawanan di gelanggang lawan.

Difahamkan harga jersi tersebut akan dijual pada harga RM168 sehelai (Supra Player), RM98 (Millenia) dan RM68 (Mantera) mengikut edisi dan kualiti berbeza serta dilengkapi teknologi anti bakteria dan pelindung UV.

Menjelang musim 2016, Pasukan bimbingan jurulatih K Devan itu bakal beraksi dalam perlawanan pertama Liga Super menentang Perak di Stadium Ipoh, Sabtu ini.

5 comments:

  1. Asalam sahril apa khabar..hebat ya infor Pamoga QuPuteh.Sri Vida ..

    ReplyDelete
  2. Ril..blog pakcik masih dalam blog list ..terima kasih ya

    ReplyDelete
  3. Wow! Jersi boleh bakar lemak dan putihkan kulit!

    Psst! Happy birthday, Shahril!

    ReplyDelete

Terima Kasih Atas Pandangan Dan Komen Anda . Shahril Akan Memperbetulkan Apa Yang Kurang . :) Lepas komen Jangan Lupa Share Artikel Dan Follow Blog Shahril !

Copyright © 2012-2020 All Rights Reserved By Muhammad Shahril