Wednesday 25 May 2016

5 Perkara Yang Biasa Di Malaysia Tapi Haram Di China


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum




Pemimpin di China mahu meluaskan pasarannya kepada seluruh dunia dengan membuka ekonominya kepada semua, tetapi China masih lagi menggunakan undang-undang ketat ke atas teknologi dan akses kepada media.

Bandar Mewah Terapung


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum

KOS membina kapal ini mencecah RM4.7 bilion.
Kapal persiaran terbesar di dunia yang panjangnya melebihi empat padang bola sepak dan mempunyai kapasiti maksimum untuk 6,780 penumpang, berlabuh di Southampton, England Ahad lalu, untuk persiapan terakhir sebelum melakukan pelayaran sulungnya hari ini.

Kepala Putus Digigit Unta


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum

GAMBAR HIASAN
New Delhi: Seorang lelaki mati ‘dipenggal’ untanya yang menggigit tengkuknya hingga putus selepas haiwan itu ditambat di kawasan panas terik sepanjang hari.
Lelaki itu leka melayan tetamu di rumahnya di Barmer, Rajasthan, Sabtu lalu sebelum tiba-tiba teringat unta itu ditambat di tengah halaman yang panas terik sepanjang hari itu.

Monday 9 May 2016

Semakan Keputusan UPU Sesi 2016/2017 Online


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum

Semakan Keputusan UPU Sesi 2016/2017 Online


Semakan Keputusan UPU Ke IPTA/ UA Sesi 2016/ 2017 OnlineUntuk panduan, berikut adalah makluman tarikh-tarikh penting mengenai semakan keputusan UPU, semakan panggilan temuduga dan tarikh pendaftaran ke IPTA, Politeknik Premier, Politeknik Konvensional/ Metro, Kolej Komuniti, CIAST dan ILKA untuk sesi kemasukan 2016/ 2017. Bagi calon lepasan SPM, Diploma, Matrikulasi, STPM dan setaraf yang telah mengemukakan permohonan UPU 2016 online, semakan keputusan UPU Ke IPTA dan Politeknik sesi 2016/ 2017 boleh di semak pada bulan Mei 2016 untuk lepasan SPM/ setaraf dan pada bulan Ogos 2016 untuk lepasan STPM/ setaraf